Incident and Problem Manager - Anankei

Brussels
2020-08-13
2020-10-01

Als Incident en Problem Manager ben je verantwoordelijk voor het beheer van oplossingen van kritieke en/of recurrente incidenten. Het doel is om storingen sneller op te lossen door de juiste teams samen te stellen en te communiceren naar de business en het senior management.

- Indien nodig verzamel je iedereen en leidt deze vergadering;
- Je verzekert regelmatige communicatie naar business en technische levels;
- Je meldt aan de deelnemers van het incident proces of major incident proces wanneer de normen en procedures niet gevolgd worden;
- Je brengt voortdurend verbeteringen aan, aan het Major incident proces en aan de communicatie;
- Je maakt een incident rapport op voor de business met details over het incident.

Je bent tevens verantwoordelijk om de impact op de business te minimaliseren en om de terugkeer van (grote) incidenten te voorkomen. Je beheert en coördineert alle vereiste acties om de grondoorzaak en oplossing te bepalen en identificeert en suggereert verbeteringen om te vermijden dat het incident terugkeert.

- Je maakt en beoordeelt probleem tickets zodat deze correct geregistreerd, geëscaleerd en toegewezen worden.
- Je brengt voortdurend verbeteringen aan, aan het Problem proces.
- Je maakt een rapport op voor de business met gedetailleerde uitleg over de grondoorzaak en de stappen om dit op te lossen.

Vereisten

- Minimum 5 jaar werkervaring in een complexe operationele omgeving.
- Ervaring binnen een enterprise omgeving.
- Mondelinge en schriftelijke kennis Nederlands, Frans en Engels.
- Je bent iemand die de leiding in handen neemt, ook in stresserende omstandigheden.
- Je werkt planmatig en respecteert deadlines.
- Ervaring in het beheer van complexe situaties en escalaties.
- Ervaring binnen een werkomgeving gebaseerd op ITIL regelgeving.
- Je bent vertrouwd met MS Office.
- Je bent flexibel: beschikbaar 24/7 binnen een roterend schema en oproepbaar.